AZ Alkmaar heeft zondag de KNVB-beker gewonnen door NEC met 5-1 te verslaan in De Kuip in Rotterdam. Dit is de vijfde keer in de clubgeschiedenis dat AZ de beker heeft gewonnen. Duizenden supporters zijn dinsdag bijeengekomen in Alkmaar voor de huldiging van de spelers en staf. De huldiging begon rond 18.45 uur met een busrit door de stad. Langs de route hadden supporters zich in groten getale verzameld om de spelers toe te juichen. Op verschillende plekken werden fakkels afgestoken en zongen fans luidkeels mee terwijl de bus door de stad reed. De route liep vanaf de Kennemersingel en Kennemerstraatweg richting het AFAS Stadion. De busrit eindigde bij het AFAS Stadion, waar het feest wordt voortgezet. Op het terrein bij het stadion is een podium opgebouwd voor de officiële huldiging, die rond 20.30 uur begon. Het programma duurt tot later op de avond. De spelers en staf van AZ Alkmaar zijn natuurlijk erg blij met de overwinning. De KNVB-beker is een van de belangrijkste prijzen in het Nederlandse voetbal. AZ Alkmaar heeft nu voor het eerst sinds 2013 de beker gewonnen. De club uit Alkmaar heeft een rijke historie in de KNVB-beker. AZ Alkmaar heeft in het verleden al vier keer de beker gewonnen. De overwinning van zondag is dus een mooie aanvulling op de prijzenkast van de club. De supporters van AZ Alkmaar zijn ook erg trots op hun club. Zij hebben de spelers en staf van AZ Alkmaar gesteund tijdens de hele competitie. Nu kunnen zij mee-feesten met de overwinning van de KNVB-beker.